Zondag 19 oktober t/m zaterdag 25 oktober, 2014

26 oktober 2014 - Tisno, Kroatië

Zondag 19 oktober t/m zaterdag 25 oktober, 2014

Een week met een gemiddelde windkracht tussen de 6 en de 10. Gepaard gaand met regen, onweer en een temperatuur waarbij de winterjas nog van pas kwam, is het hier ook zo ver: de herfst heeft zijn intrede gedaan. We hebben een paar keer gevist vanaf de kant, met enkele karpertjes als resultaat. De boot konden we beter uit ons hoofd laten, daar word je namelijk zeiknat van… We zijn deze week vooral veel bezig geweest met ons project.

Kou lijdend, stonden we met zijn vieren (wij en twee gasten uit Zoetermeer) aan het water van Vransko jezero. Golven waar je U tegen zegt, klotsten tegen en over de kant. Dan wordt het gauw koud als je nog in je shirtje met een vestje aan staat. Er gebeurde ook nog eens niks. Op één keer na dan. Na drie keer met de spod gegooid te hebben, een soort raketje waarmee je al werpend, fijn voer op afstand kunt brengen, kwam er bij het binnenhalen van de spod een grote donkere vis met veel bekdraden een kijkje nemen. Met een soort halve haal tegen de spod, verdween hij weer naar het diepe. Geen twijfel mogelijk dat dat een meerval was. Standaard hebben wij een stevige “jerkbait” hengel met groot kunstaas in de auto liggen, maar alleen deze keer niet!! Balen met zijn viertjes, helaas. Daarna werden we uitgenodigd om met de familie uit Zoetermeer mee te gaan eten. Super gezellig!

Halverwege volgende week komen onze pa’s hierheen, waarna we na een aantal dagen, hopelijk met mooi weer, met zijn allen terugkeren naar Nederland. Dit omdat we zelf geen auto meer hebben. Ergens eind volgende week zullen we weer in Nederland zijn.

Zoals we met dit stageblog in Nederland zijn begonnen, zo zullen we ook nog een laatste stukje schrijven bij thuiskomst en op de site zetten!

Bekijk de nieuwe foto’s!

1. Waldo:
    26 oktober 2014
    Leuk jullie verslagen te lezen.
    Groet aan Lex en veilige terugreis :)

tight lines,
    Waldo
  2. Harry:
    27 oktober 2014
    Leuke verslagen hoor. Ik heb ze met plezier gelezen. mooie ervaring!
  3. Wim Dijkman:
    28 oktober 2014
    Wat gaaf jongens al die verhalen weer.
    Volgende week weer in het koude kikkerlandje.
    Kunnen we weer een keer bikkelen voor zander thijs!
    Jongens veel plezier nog en geniet ervan!

Groetjes Wim
  4. Nick:
    1 november 2014
    Leuke verhalen jongens!! zo te zien worden er genoeg mooie vissen gevangen! Deze week komen jullie weer terug in nederland, dan gaan we weer ff rossen op karper thijs. Jullie zullen het wel super gehad hebben! Benieuwd naar de vele verhalen, want volgens mij hebben jullie nog veeel meer te vertellen :D
    Vang ze nog even en geniet van de laatste dagen!

Grtz Nick