Zondag 28 september t/m zaterdag 4 oktober, 2014

5 oktober 2014 - Tisno, Kroatië

Zondag 28 september t/m zaterdag 4 oktober, 2014

Na nog een aantal mooie vangsten met z’n tweeën en samen met Niels en Thomas,  was voor hen de vakantie voorbij en zijn ze naar huis vertrokken. Ook de laatste week van het kustwateronderzoek is voorbij. Daarom gaan wij vanaf eind volgende week onderzoek doen op het brakwatermeer Vransko Jezero. Aangezien de camping over een paar dagen sluit, verhuizen we naar een ander verblijf. Dit is in een appartement naast het huis van Lex en Wilma.

De eerste dagen zijn we fanatiek wezen vissen op de stek die we in het vorige verslag beschreven. Hier wisten we nog een aantal zeebaarzen en leervissen te strikken. Helaas moesten we dinsdag onze auto inleveren en vanaf dat moment zaten we zonder auto. Gelukkig beschikken we nog over het bootje en hebben we redelijk mooi weer en dus konden we met regelmaat het water op. Zo zijn we woensdag bovenop een onderwaterberg wezen vissen en wisten we een octopus van ca. 3,5 kg te vangen. De dagen erop hebben we samen met Thomas en Niels nog vele zeebaarzen, leervissen, kongeralen, calamares, sepia’s en een hoop klein spul gevangen. Helaas moesten ze donderdag vertrekken en gingen wij daarna weer met zijn tweeën op pad. Zaterdag kregen we van Lex een klant mee. Een echte sportvisser en soortenjager die ons de komende dagen nog een paar keer bij gaat staan. Zijn doel hier is de blauwvintonijn. Daarnaast gaat hij met ons mee op pad en gaan we proberen een leerfish en bluefish te vangen!

Aankomende week gaan we de boot uit het water halen, de tent inpakken en verhuizen naar Ivinj. Hier gaan we proberen methodes te zoeken om vissen zoals karper, snoek en meerval te vangen!

Bekijk de nieuwe foto’s!

1. Irene:
    5 oktober 2014
    Elke dag dolfijnen, maar niet één op foto of duidelijke film?!!