Zondag 5 oktober t/m zaterdag 11 oktober, 2014

12 oktober 2014 - Tisno, Kroatië

Zondag 5 oktober t/m zaterdag 11 oktober, 2014

Na het inpakken van de boot en de tent, zijn we inmiddels verhuisd naar Ivinj. Wij hebben nog niet gevist op het grote brakwatermeer Vransko Jezero. Wel zijn we afgelopen week allebei een keer mee geweest als deckhand op de Spotted Marlin en beide keren met veel succes!

Zondag voer Lex weer uit, samen met de fanatieke sportvisser en soortenjager Pieter. Dit keer ging Mathijs mee als deckhand met de zoektocht naar de blauwvintonijn. Met prachtig weer en jagende vis, was na een aanbeet, een drill en het vangen van een tonijn het plaatje compleet. Helaas was deze tonijn van ca. 35 kg ziek en zwak. Hierdoor had hij parasieten opgelopen en was hij met een duidelijke beet in de staart ook nog ontkomen aan een haai. Na het terugzetten van de eerste tonijn, duurde het niet lang voordat ook de tweede tonijn het juiste stukje aas met haak pakte. Een kleine krachtpatser van nog geen 10 kg, verliet na het schieten van mooie plaatjes het dek van de Spotted Marlin! Als afsluiter verzilverde Pieter ook nog een derde aanbeet met dit keer een tonijn van ruim 45 kg. Pieter had ons vooraf verteld dat hij met een tonijn het water in zou gaan en dit deed hij inderdaad. Na een paar prachtige foto’s, was het duidelijk dat het hier ging om een dag met goud randje… Na deze succesvolle dag, hebben we samen met Pieter bij Lex en Wilma gegeten!!

Voor dinsdag waren de weersvoorspellingen erg goed en Lex besloot deze dag weer uit te varen. Pieter wilde graag vissen op het grote onderwater rif. Dit is een plek waar je naast tonijn ook heel veel andere vissoorten kunt vangen. Thom ging deze keer mee op de Spotted Marlin. Na een kleine 45 minuten gevaren en geankerd te hebben, was het binnen tien minuten al raak! De zware big game hengel werd weer even goed krom getrokken. Tonijn nummer vier! en Pieters tweede dag was nog maar net begonnen! Een tonijn van ca. 35 kg verliet na een drill de boot. Een van de vissen die Pieter ook graag wilde vangen, was de zonnevis ook wel Sint-pietervis genoemd. Tijdens het vissen voor aasvis, om te kunnen vissen op deze vissoort, wist hij er al een te vangen! Een uurtje later had Pieter er al vier en ook Lex begon ze te vangen. Thom kreeg ook een hengel en na vele vissen gevangen te hebben, was deze visdag voorbij gevlogen. Pieters soortenlijst was weer aardig aangevuld deze dag. Aangezien de zonnevis een van de lekkerste vissen is, hebben we de vissen meegenomen en ze diezelfde avond door een restaurant laten klaarmaken. Daarna hebben we ze met zijn vijven opgegeten. Weer een topdag!!

Op naar Vransko!!

Bekijk de nieuwe foto’s!